۰۸:۴۲
منبع: پارسینه
دسته: فرهنگی
کد خبر: 26979334
تمجید بهنوش طباطبایی از پوستر فیلم نرگس آبیار

تمجید بهنوش طباطبایی از پوستر فیلم نرگس آبیار

بهنوش طباطبایی با به اشتراک گذاشتن یادداشتی اینستاگرامی، از طراحی دو پوستر فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار تمجید کرد و این را نشانه‌ای از مدیریت درست و وسواس به‌جا در تولید یک اثر سینمایی دانست.
به اشتراک بگذارید:
بهنوش طباطبایی، بازیگر سینمای ایران، دو پوستر فیلم «شبی که ماه کامل شد» را که از خرداد امسال روی پرده سینما‌ها رفته است، بسیار چشم‌نواز و درجه یک معرفی کرد.

او در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: «به این دو پوستر درجه یک نگاه کنید! یکی پوستر بین‌المللی فیلم موفق «شبی که ماه کامل شد» و بعدی پوستر همان فیلم بر سر در سینما‌ها در زمان اکران بود. دیدن این دو اثر هنرمندانه، هوشمندانه، دقیق و کامل سبب شد نکته‌ای را یادآور شوم.

وقتی از سینما حرف می‌زنیم از یک هنرْصنعت حرف می‌زنیم که از پیش تولید و تولید گرفته تا اکران و تبلیغات و حضور یک اثر در جشنواره‌ها را در برمی‌گیرد. هنرمندان ممتاز رشته‌های مختلف زیر نظر یک تهیه‌کننده و کارگردان هوشمند می‌توانند اثری ماندگار و تاثیرگذار را در قالب یک فیلم سینمایی ثبت کنند که سال‌ها در یاد‌ها بماند.

View this post on Instagram

به اين دو پوستر درجه يك نگاه كنيد! يكى پوستر بين المللى فيلم موفق شبى كه ماه كامل شد و بعدى پوستر همان فيلم بر سر در سينماها در زمان اكران بود. ديدن اين دو اثر هنرمندانه، هوشمندانه, دقيق و كامل سبب شد نكته اى را يادآور شوم. وقتى از سينما حرف ميزنيم از يك هنرْصنعت حرف ميزنيم كه از پيش توليد و توليد گرفته تا اكران و تبليغات و حضور يك اثر در جشنواره ها را در برميگيرد.هنرمندان ممتاز رشته هاى مختلف زير نظر يك تهيه كننده و كارگردان هوشمند ميتوانند اثرى ماندگار و تاثيرگذار را در قالب يك فيلم سينمايى ثبت كنند كه سالها در يادها بماند.اصلا مگر قرار نيست سينما بيش از خاصيت سرگرم كنندگى الهام بخش و اثر گذار باشد؟ و مطمئن باشيد اگر مسير ساخت فيلم از پيش توليد تا پساتوليد به طور يكسان درست و حرفه اى مديريت نشود و آن اثر در جذب مخاطبش موفق نباشد،اگر جلوى دوربين و حتى روى پرده سينما فيلم خوبى به نظر بيايد عملا سرمايه اى بر باد رفته و بى اثر است و با نقاشى كودكى كه مادرش آنرا به آشنايان نشان ميدهد فرق چندانى ندارد. به ياد بياوريم آثار مهم و ماندگار سينما و تئاتر جهان از كازابلانكا تا رُما و از تله موش تا شبح اپرا بدون استثنا در ذهن مانده اند. پشت طراحى چنين پوسترهايى بدون شك جدا از هنر، هوش و البته روانشناسى اجتماعى دقيقى نهفته است مطمئن هستم شخص خانم آبيار به عنوان كارگردان و جناب قاسمى به عنوان تهيه كننده پاى فيلم خوب شبى كه ماه كامل شد از روز ايده پردازى تا آخرين اجرا مى ايستند و آنقدر وسواس دارند كه عكس و پوسترى اينچنين چشم نواز و گويا را به عنوان پرچم اين فيلم در جشنواره جهانى انتخاب كرده اند آرى! پوستر يك فيلم و يا يك نمايش پرچم افراشته شده ايست كه بايد مخاطبش را به نه فقط ديدن، بلكه بهتر ديدن فيلم ترغيب كند. پوستر يك فيلم و يا يك تئاتر اثرى هنرى است كه بايد آنچنان صادقانه طراحى شود كه تكليف مخاطب با آن رويداد نمايشى را در يك نگاه مشخص كند. اثرى كه بايد آنچنان ظريف طراحى شود كه عابران پياده را تشويق به ايستادن و ديدنش كند و در ياد كسانى كه سوار بر اتومبيل هايشان ظرف چند ثانيه از روبه روى آن عبور ميكنند بماند. به آقاى اميد صالحى عكاس محترم و آقايان على باقرى و شايان شفا بخش طراحان پوستر فيلم شبى كه ماه كامل شد به دليل كار هنرمندانه شان تبريك ميگويم و به بانو نرگس آبيار دست مريزاد ميگويم به خاطر اين تعهد، وسواس و احترامى كه نسبت به نه فقط بينندگان فيلمش بلكه نسبت به تمام گروهى كه از روز اول تا الان پشت و جلوى دوربين براى خلق اين اثر زحمت كشيده اند قائل است.

A post shared by Behnoush tabatabaei (@behnoushtabatabai) on



اصلا مگر قرار نیست سینما بیش از خاصیت سرگرم‌کنندگی، الهام بخش و اثرگذار باشد؟ و مطمئن باشید اگر مسیر ساخت فیلم از پیش تولید تا پساتولید به طور یکسان درست و حرفه‌ای مدیریت نشود و آن اثر در جذب مخاطبش موفق نباشد، اگر جلوی دوربین و حتی روی پرده سینما فیلم خوبی به نظر بیاید، عملا سرمایه‌ای بر باد رفته و بی‌اثر است و با نقاشی کودکی که مادرش آن‌را به آشنایان نشان می‌دهد فرق چندانی ندارد. به یاد بیاوریم آثار مهم و ماندگار سینما و تئاتر جهان از «کازابلانکا» تا «رُما» و از «تله موش» تا «شبح اپرا» بدون استثنا در ذهن مانده‌اند.

پشت طراحی چنین پوستر‌هایی بدون شک جدا از هنر، هوش و البته روانشناسی اجتماعی دقیقی نهفته است، مطمئن هستم شخص خانم آبیار به عنوان کارگردان و جناب قاسمی به عنوان تهیه‌کننده پای فیلم خوب «شبی که ماه کامل شد» از روز ایده‌پردازی تا آخرین اجرا می‌ایستند و آنقدر وسواس دارند که عکس و پوستری این‌چنین چشم‌نواز و گویا را به عنوان پرچم این فیلم در جشنواره جهانی انتخاب کرده‌اند.

آری! پوستر یک فیلم و یا یک نمایش پرچم افراشته شده‌ایست که باید مخاطبش را به نه فقط دیدن، بلکه بهتر دیدن فیلم ترغیب کند. پوستر یک فیلم و یا یک تئاتر اثری هنری است که باید آنچنان صادقانه طراحی شود که تکلیف مخاطب با آن رویداد نمایشی را در یک نگاه مشخص کند. اثری که باید آنچنان ظریف طراحی شود که عابران پیاده را تشویق به ایستادن و دیدنش کند و در یاد کسانی که سوار بر اتومبیل‌هایشان ظرف چند ثانیه از روبه‌روی آن عبور می‌کنند بماند.

به آقای امید صالحی عکاس محترم و آقایان علی باقری و شایان شفا، بخش طراحان پوستر فیلم «شبی که ماه کامل شد» به دلیل کار هنرمندانه‌شان تبریک می‌گویم و به بانو نرگس آبیار دست مریزاد می‌گویم به خاطر این تعهد، وسواس و احترامی که نسبت به نه فقط بینندگان فیلمش بلکه نسبت به تمام گروهی که از روز اول تا الان پشت و جلوی دوربین برای خلق این اثر زحمت کشیده‌اند، قائل است.»
مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار